Astım Nedir, Astım Belirtileri Nelerdir? Astıma Ne İyi Gelir?

Pazartesi, Şubat 16, 2015

astım belirtileri nelerdir, astıma ne iyi gelir




Astım genel olarak solunum yollarında gözlemlenen, süregelen fakat mikrobik olmayan iltihaplar nedeni ile bronşlarda geri dönüşümlü ve tekrarlanabilen daralmalar sonucu nefes darlığına sebep olan bir hastalıktır.

Astıma neyin sebep olduğu kesin olarak bilinemiyor. Genel kanıya göre solunum yolları hassas olan bireylerde çevresel etmenler ve geçirilen ağır solunum yolları rahatsızlıkları ile astım görülebiliyor.
Astım kalıtsal yolla aktarılabileceği gibi çevresel bazı etmenler, tedavi edilmemiş alerjiler de astıma sebep olabilir. Doktorlar sigara dumanına maruz kalan bireylerin astıma yakalanma ihtimallerinin arttığı konusunda birleşiyor. Hava kirliliğinin var olan astım semptomlarını kötüleştirdiği hakkında araştırmalar olmasına rağmen astıma yol açtığı hakkında kesin bir bilgi bulunmuyor. Bazı araştırmacılar gereğinden fazla hijyenik ortam ve korumanın astımın sayıca artması ile bağlantılı olduğunu savunuyor.
Nefes alıp verirken göğsünüzde hırıltı hissediyorsanız, süregelen öksürüğünüz varsa, uyku kalitenizi bozacak şekilde nefes problemleri yaşıyorsanız ve bu belirtileri 2 haftadan uzun süredir kendinizde gözlemlediyseniz bir an önce doktorunuzdan randevu almalısınız. Sonuçta “astım nedir, astım belirtileri nelerdir?” sorusuna en doğru yanıtı verecek olan uzman bir doktordur. Astımı ortadan kaldıracak bir tedavi olmasa da doktorunuzla beraber astımınızı kontrol altına alacak bir tedavi izleyebilir ve hayat kalitenizi arttırabilirsiniz.
Astım genel olarak astım belirtilerinin ağırlığı ve görülme sıklığına göre hafif astım, orta derecede astım ve ağır astım olmak üzere üç farklı derece görülüyor.

Astım krizi nasıl olur?

Astımın karakteristik özelliklerinden biri öksürük, balgam, hırıltı ve nefes darlığından oluşan temel astım şikayetlerinin hastalarda nöbetler halinde ortaya çıkmasıdır. Hastalar bu nöbetleri nefes açıcı spreyler yardımı ile atlatabiliyor. Ya da bu nöbetler kendiliğinden geçiyorsa bu durum astım atağı olarak adlandırılıyor. Astım krizi, daha çok hastane, hatta yoğun bakım ünitelerinde tedavi gerektirecek kadar ağır tablolarda kullanılan bir terim.
Ağır astım krizi tabloları hastayı ölüme kadar götürebilir. Hasta aşırı korku ve panik halindeyse, dudaklarında morarma gözleniyorsa, nabzı dakikada 120’nin üzerine çıktıysa, konuşamıyorsa, nefes sayısı dakikada 25’ten fazla ise hastanın vakit kaybetmeden hastaneye kaldırılması gerekir.

Astım krizlerinizin önüne geçmek için…

Doktorunuzun öncülüğünde tetik faktörlerini (stres, ilaçlar, kimyasallar, ağır egzersiz gibi) belirleyip bunlardan uzak durmakla işe başlayabilirsiniz. Astım tedavisinin hasta ve yakınlarının eğitimi ile başladığını aklınızdan çıkarmayın. Sinüzit, reflü gibi astım belirtilerini ağırlaştıracak rahatsızlıklarınız varsa astımla beraber bu hastalıkların tedavilerinin de aksatılmaması gerekir. İlacınızı yanınızda taşıyın.
Astım atağı veya krizi esnasında ne yapmanız gerektiği ile ilgili her zaman bir planınız olsun ve hepsinden çok daha önemlisi düzenli kontrol ve tedavilerinizi asla ama asla aksatmayınız.


Mutfakta Şef Sizsiniz :) Copyright © 2013
Powered by Blogger Published.. Blogger Templates