En son ne zaman yemek yedim bilmiyorum

Pazartesi, Ocak 27, 2014

En son ne zaman yemek yedim bilmiyorum

Suriye'nin başkenti Şam'ın güneyinde Esed güçlerinin ablukası altında yer alan Yermuk mülteci kampında günlerce aç, susuz ve bir deri bir kemikten ibaret görünen insanlarla karşılaşmak sıradan bir hal aldı.
Geçen yıldan beri Esed güçlerinin bombardımanına maruz kalan Yermuk kampında halkın kamp dışına çıkmasına izin verilmiyor. Kampa 6 aydan bu yana da Esed güçlerinin engellemesi yüzünden insani ve tıbbi yardım ulaştırılamıyor.
Yermuk kampında yer alanSuriye Yerel Koordinasyon Komites i(LCC) medya sorumlusu Rami Ebu Abdullah, AA muhabirine yaptığı açıklamada, kampta günlerce aç susuz ve bir deri bir kemikten ibaret görünen çok sayıda insanla karşılaştığını söyledi.
Yermuk kampında üzerinde giyeceği elbisesi dahi olmayan, günlerce aç susuz ve derisi açlıktan başka bir hal almış birisiyle karşılaştığını ifade eden Ebu Abudullah, "Sokakta üzerinde sadece pantolonu olan, açlıktan bir deri bir kemik kalmış bir adamla karşılaştım. Adama 'ne zamandan beri yemek yemedin' diye sordum. Adam bana 'Vallahi ne zamandan beri yemek yemediğimi bilmiyorum' cevabını verdi" dedi.
"Açlık nedeniyle adamın vücudu başka bir hale girmişti" diye konuşan Ebu Abdullah, kampta son günlerce bu tür görüntülerle sık sık karşılaştıklarını vurguladı.
Kampta insani dramın her geçen gün daha kötüye gittiğini dile getiren Ebu Abdullah, rejime bağlı basında kampa yardım yapıldığı yönünde çıkan haberlerin gerçeği yansıtmadığını ve kampta her gün açlık nedeniyle ölenler olduğunu sözlerine ekledi.
Açlıktan ölenlerin sayısı 63'e yükseldi
Bu arada,Suriye İnsan Hakları Örgütü'nden (SNHR) yapılan açıklamada, uzun süredir Esed güçlerinin kuşatması altında bulunan, temel gıda ve tıbbi mazleme girişine izin verilmeyen kampta açlıktan ölenlerin sayısının 63'e ulaştığı belirtildi.
Yerel aktivistler, kampa yeteri kadar insani yardım yapılmaması halinde açlıktan yaşamını yitirenlerin sayısında büyük artış olacağını dile getirdi.


Mutfakta Şef Sizsiniz :) Copyright © 2013
Powered by Blogger Published.. Blogger Templates