Çok güzel yemek kitapları var!

Perşembe, Ocak 23, 2014

Çok güzel yemek kitapları var!

Benim yemek kitabımı soranlar çok bu aralar. Evet, 2004'te bir yemek kitabı çıkardım ve şimdi piyasada yok. Yeniden çalışmalarım var tabii. Ama biraz ara vermek istedim, biliyorum doğru bir karar değil. Bizim gibi hayatı yemek olan insanların çok sayıda yemek kitabı olmalı, oluyor da zaten, cilt cilt yapanlar var. Ben biraz tembel çıktım. Zaten gazete ve dergilerde, televizyon programlarında yapıyoruz, insanlar alıyordur tarifleri diyordum ama öyle değilmiş, herkes elinin altında bir Elif Korkmazel kitabı olsun istiyormuş. Çok teşekkür ederim ilginize. Geçenlerde bir organizasyonda bir hanımefendi elinde bir defterle geldi. Çok duygulandım gerçekten. Benim yıllardır yaptığım yemekleri tek tek yazmış, basında çıkan resimlerimi kesip yapıştırmış. Nasıl harika bir duygu anlatamam. Aslında utandım da; bende böyle bir arşiv yok!
 
Davetsiz misafir 
 
Evet, bu arada sözü yemek kitaplarına getirmek istiyorum. Gazeteye yeni çıkan kitapları gönderiyorlar ve harika kitaplar bazıları. Özellikle Turgay Başyayla'nın "Davetsiz Misafirin Lezzet Yolculuğu" kitabına bayıldım gerçekten. Yaptığı yemek programının notlarını almış, resimlerini çekmiş ve yemeğin hikâyesini yazmış, bayıldım vallahi.

Anadolu'nun yemek konusunda ne denli zengin olduğunu bu kitabı inceleyince anladım. Biz kıymetini bilmiyoruz gerçekten, öyle güzel pişirme teknikleri, öyle lezzetli yemeklerimiz var ki inanamazsınız. Bu kitabı bulup kızlarınıza hediye etmelisiniz. Emeği geçen herkese kendi adıma çok teşekkür ederim. Kıskandım doğrusu, böyle bir kitabı ben yazmak isterdim. Neyse, kısmet diyelim.
 
Kapıları herkese açık 
 
Artık karnımızı doyurmak çok kolay olmuş. Eskiler ne zahmetlerle yemek pişirir ve ne zahmetlerle o bulaşıkları yıkarlarmış, anlatsak sayfalar yetmez. Hep söylüyorum yine de söyleyeceğim Anadolu kadını çok çalışkan, cevval, her işi yapabilen, yılmayan çalışkan kadınlar. Üstelik kapıları herkese açık evlerinde bir iki kap yemekleri var her an ve misafir ağırlamak en büyük keyifleri. Hemen "Gel hele bir iki lokma yemek yiyek" diyerek sizi yoldan çevirip misafir ederler vallahi.

Bizler büyük şehirlerde havasından mı, suyundan mı bilmem çabuk yoruluyoruz, akşam yastığa zor koyuyoruz kafamızı. Bizim beyinlerimiz yorgun sanırım.

Bugünlük benden bu kadar.
Afiyet, bal şeker olsun...


Mutfakta Şef Sizsiniz :) Copyright © 2013
Powered by Blogger Published.. Blogger Templates